Sedan förlaget startade 2017 har samma logotyp använts, den frimärksliknande exlibrislogotypen med en vit björn på röd bakgrund. Formen valdes för att påminna om de exlibris-bokmärken som satt i början av böcker och för att fungera just som ett märke, ett signum, som skulle placeras på olika produkter i förlaget. Logotypen (2017) är designad av illustratören Jonas Hörberg.
Efter en dialog i ägargruppen om en förnyelse av grafisk profil för att gå in i en ny fas med bolaget, och för att bättre anpassa logotypen till att fungera responsivt, beslutade Eloso att låta Carl Papworth ta fram en uppdaterad logotyp med ingången att den skulle vara en uppdatering av den gamla och fortfarande ha hög igenkänning jämfört med det gamla varumärket. Logotypen (2021) är också den röd och vit men utan bakgrund i ursprungsutförandet och med en inverterad variant som är vit björn på svart bakgrund.
Den nya björnen är responsiv och finns i flera olika format, går att skala bättre på olika produkter och reflekterar en lite mer modern stil som har något lättare att fungera även i digitala sammanhang. Logotypen kommer användas på alla produkter som skapas från 2021-02-01 och framåt.